GREEN KEY
Turizm İşletmeleri İçin Eko-etiket



RESTORANLAR İÇİN BAŞVURU FORMU
2022-2025

1- Giriş

Bu Yeşil Anahtar başvuru formu, Türkiye’deki restoranlar için geçerlidir.

Yeşil Anahtar'a hak kazanabilmek için, başvuran tesisin resmi olarak bir restoran olarak kayıtlı olması ve bu işlevin resmi olarak ana faaliyeti olarak tescil edilmiş olması gerekir.

(Z) ile işaretlenen kriterler zorunlu, (K) ile işaretlenen kriterler yol gösterici kriterlerdir. Başvuru sahibi, aşağıdaki tabloya göre, ödülün verildiği yıl sayısına göre tüm zorunlu kriterlere ve artan sayıda geçerli kılavuz kriterlere uymalıdır:

Yıl Toplam kılavuz kriterlerin yüzdesi
1 0%
2 5%
3 10%
4 15%
5-9 20%
10+ 50%


Mevcut kriterler/açıklayıcı notlar 31 Aralık 2025 tarihine kadar geçerlidir. Kriterler/açıklayıcı notlardaki değişiklikler Normalde en az altı ay önceden duyurulacaktır.

Bazı kriterlerin başvuru formunda belgelenmesi gerekecektir ve bilgileri Ek A'da bulacaksınız. Diğer kriterlerin yerinde denetimlerle bağlantılı olarak belgelenmesi gerekecektir (kriterler/açıklayıcı Hayırtlar belgesindeki her bir kriter için orada yerinde denetimler sırasında kriterlere uygunluğun beklenen kontrolü hakkında bilgi alabileceğiniz “Denetim sırasında….” paragrafıdır).

Kriterler veya başvuru, denetim prosedürleri ile ilgili herhangi bir sorunuz olursa lütfen yesilanahtar@turcev.org.tr e-posta adresinden veya tel: +90 312 222 12 90-99 mobil: +90 530 555 35 93 telefon numaralarından bize ulaşın.


2- 2022 Yılı Başvuruları İçin Yeşil Anahtar Ulusal Koordinasyonu ve Başvuru Sahibi İşletme Arasındaki Anlaşma Metni

Yeşil Anahtar Ödülü’ne yapılan başvuruya (ilk başvuru ya da yıllık yenileme) bağlı olarak, başvuru sahibi tesis ve Yeşil Anahtar Ulusal Koordinasyonu, anlaşmada yer alan şartları karşılıklı olarak kabul etmek ve imzalamak durumundadır.

Anlaşma metni için tıklayınız.

Anlaşma metninin aslı Yeşil Anahtar Koordinasyonuna iletilmelidir.

(Kargo adresi: TÜRÇEV- Mutlukent Mah. 2026. Sokak No:3 Beysukent /Çankaya Ankara)


3- Tesis İle İlgili Bilgiler
Tesisin Adı:
Bağlı Olduğu Şirket/Kuruluş:
Tesisin Türü:
Tesisin Kuruluş Yılı:
Tesisin Açık Olduğu Tarihler:
Adres:
Telefon:
E-posta:
İnternet Sitesi:
Sosyal Medya Bağlantıları:
Kapasite:
Yıllık Misafir Sayısı:
Çalışan Sayısı: (Tam zamanlı, yarı zamanlı ve sezonluk)
Tedarikçi Sayısı:
Kuruluş Sınırları İçinde Üçüncü Şahıslarca İşletilen İş Yeri Sayısı:
Genel Müdürün Adı:
Çevre/Sürdürülebilirlik Yöneticisinin Adı:
Çevre/Sürdürülebilirlik Yöneticisinin Görevi:
Çevre/Sürdürülebilirlik Yöneticisinin Telefonu:
Çevre/Sürdürülebilirlik Yöneticisinin Eposta Adresi:
Çevre/Sürdürülebilirlik Yöneticisi İzinde Olduğu Zaman iletişim Kurulacak Kişinin Adı:
Çevre/Sürdürülebilirlik Yöneticisi İzinde Olduğu Zaman iletişim Kurulacak Kişinin Görevi:
Çevre/Sürdürülebilirlik Yöneticisi İzinde Olduğu Zaman iletişim Kurulacak Kişinin Telefonu:
Çevre/Sürdürülebilirlik Yöneticisi İzinde Olduğu Zaman iletişim Kurulacak Kişinin E-posta Adresi:

4- Başvuru Formu

Her bir kriter için, kritere uygunluk durumunu belirtmeniz gerekecektir: Evet veya Hayır . İlgili kriter için yapmak istediğiniz bir açıklama var ise yorum kısmına ekleyebilirsiniz.

Kriterlerin açıklayıcı notlarına ulaşmak için tıklayınız.


1- Çevre Yönetimi
KRİTERLER YORUMLAR
1.1 Tesisin bir çevre/sürdürülebilirlik yöneticisi var mıdır? (Bkz. ekler listesi.) (Z)
1.2 Tesisin, bir sürdürülebilirlik politikası var mıdır? (Z)
1.3 Sürekli gelişim için hedefler belirlenmiş ve bu hedeflere ulaşmak için bir eylem planı oluşturulmuş mudur?(Bkz. ekler listesi) (Z)
1.4 Yeşil Anahtar’a ilişkin tüm belgeler, incelemek için bir dosyada muhafaza ediliyor mu? (Z)
1.5 Tesis, ilgili yerel paydaşlarla aktif iş birliği kuruyor mu? (Z)


(En az iki tür paydaş seçilmelidir.)
1.6 Tesis, karbon ayak izini bir karbon ölçüm aracı ile ölçüyor mu? (Z)
1.7 Tesisin, karbon ayak izini azaltmak için somut hedefleri var mı? (K)
1.8 Tesis, Sera Gazı Protokol Standardı Kapsam 1 ve 2'ye uygun olarak faaliyetlerini karbon nötr bir şekilde yürüttüğünü üçüncü taraf doğrulaması ile onaylatmış mıdır? (K)
1.9 Tesis, misafirlerine bir karbon planı aracılığıyla emisyonlarını telafi etme imkanı sunuyor mu? (K)

2- Personel Katılımı
KRİTERLER YORUMLAR
2.1 Yönetim, yılda en az 1 ila 3 kez personeli mevcut ve yeni çevre/sürdürülebilirlik girişimleri (su, enerji, atık, hava kalitesi, temizlik, yiyecek ve içecek, döngüsel ekonomi ilkeleri: yeniden kullanma, geri dönüştürme, yerel biyoçeşitlilik sorunları vb.) hakkında bilgilendirmek için düzenli olarak toplantı yapıyor mu? (Z)
2.2 Çevre yöneticisi, tesisteki çevre alanında olan gelişmeleri sunmak amacıyla, yönetimle olan toplantılara yılda 1 ila 3 kez katılıyor mu? (Z)
2.3 Personel, çevresel ve diğer sürdürülebilirlik konularında (su, enerji, atık, hava kalitesi, temizlik, yiyecek ve içecek, döngüsel ekonomi ilkeleri: yeniden kullanma, geri dönüştürme, yerel biyoçeşitlilik sorunları vb.) yılda 1 ila 3 kez eğitim alıyor mu? (Z)
2.4 Sorumlu davranışları teşvik etmek için personelin kullandığı alanlarda tesisin sürdürülebilirlik girişimlerini gösteren bilgiler sergileniyor mu? (Z)
2.5 Tesis, personeline çevresel ve/veya sosyo-kültürel performansını değerlendirebileceği ve önerilerde bulunabileceği bir geri bildirim mekanizması sağlıyor mu? (K)

3- Konuk Bilgilendirme
KRİTERLER YORUMLAR
3.1 Yeşil Anahtar Ödülü, görünür bir yerde sergileniyor mu?(İlk kez başvuruyorsanız bu bölümü boş bırakın) (Z)
3.2 Yeşil Anahtar Ödülüne ilişkin bilgiler, konuklar için görünür ve erişime açık mı? ?(İlk kez başvuruyorsanız bu bölümü boş bırakın) (Z)
3.3 Yeşil Anahtar Ödülü ve çevresel konular hakkında bilgiler tesisin web sitesinde sergileniyor mu? ?(İlk kez başvuruyorsanız bu bölümü boş bırakın) (Z)
3.4 Tesis, misafirlerine çevre çalışmaları hakkında bilgi veriyor ve onları bu çalışmalara katıyor mu? Misafirleri çevresel girişimlere katılmaya teşvik ediyor mu? (Z)
3.5 Ön büro personeli, konuklara Yeşil Anahtar ve tesisin çevresel taahhütleri /sürdürülebilirlik girişimleri hakkında bilgi verebilecek donanımda mı? (Z)
3.6 Tesis, misafirlerine sürdürülebilir ulaşım alternatiflerini kullanmaları konusunda bilgiler verip, teşvik ediyor mu? (Z)

Evet ise teşvik edici bilgiler nerede bulunuyor?

3.7 Tesis konuklarına sürdürülebilirlik performansı da dahil olmak üzere performansını değerlendirebileceği bir geri bildirim mekanizması sağlıyor mu? (K)

4- Su
KRİTERLER YORUMLAR
4.1 Toplam su tüketimi, ez az ayda bir kez kaydediliyor ve kişi/ay bazında tablolaştırılıyor mu? (Z)
4.2 Yeni satın alınan klozet/alafranga tuvalet sifonu ikili sifon tipine sahip olup 3/6 litre su harcamayacak şekilde mi? (Z)
4.3 Personel ve temizlik görevlileri damlatan musluklar ve sızdıran tuvaletler ve sızdıran havuzlar düzenli olarak kontrol ediliyor mu? (Z)
4.4 Muslukların en az % 75'inden (genel alanlar, personel alanları vb.) su akışı, dakikada 8 litreyi aşmayacak şekilde mi? (Z)
4.5 Pisuvarların sensörleri, su tasarrufu sağlayan cihazları var mı pisuvarlar susuz mu? (Z)
4.6 Yeni satın alınan kapaklı ya da tünel bulaşık makinelerin, yıkama başına 3.5 litreden fazla su tüketimi yapıyor mu? (Z)
4.7 Tüm atıksular ulusal mevzuata uygun olarak arıtılıyor mu? (Z)

Evet ise hangi yöntemle bertaraf ediliyor?

4.8 Yeni satın alınan bulaşık ve çamaşır makineleri, geleneksel tip ev aletleri midir? (Z)
4.9 Tesiste bir yağ tutucu kurulmuş mu? (Z)
4.10 Stratejik olarak önem arz eden yüksek su tüketimi olan alanlara ayrı su sayacı kurulmaş mu? (K)
4.11 Muslukların en az% 75'inden (genel alanlar, personel alanları), su akışı, dakikada 8 litreyi aşmayacak şekilde mi? (K)
4.12 Atıksular yerinde arıtılıyor ve farklı amaçlar için tekrar kullanılıyor mu? (K)
4.13 Yağmur suyu toplanıp ve uygun amaçlar için yeniden kullanılıyor mu? (K)
4.14 Tesis, bir su risk değerlendirmesinin yapılmasını ve değerlendirmeden gelen tavsiyelerin dikkate alınmasını sağlıyor mu? (K

5- Yıkama ve Temizleme
KRİTERLER YORUMLAR
5.1 Günlük kullanım için yeni alınan kimyasal temizlik ürünlerinin, en az %75’İ tanınmış ulusal veya uluslararası olarak üçüncü taraflarca doğrulanmış bir eko-etikete sahip mi? (Z)
5.2 Dezenfeksiyon maddeleri ulusal makamlar tarafından onaylanmalıdır. Sadece gerektiğinde ve hijyen kurallarına uygun olarak kullanılIyor mu? (Z)
5.3 Kağıt havlular, yüz mendilleri ve tuvalet kağıtları, klorinle (optik beyazlatıcı) beyazlatılmış kağıt içermemeli veya bu konuda eko-etikete sahip olmalıdır. Tesis yeni havlu ve tuvalet kağıdı aldığı zaman bu kritere uyuyor mu? (Z)
5.4 Tesiste eko-etiketli bulaşık makinesi deterjanı kullanılıyor mu? (K)
5.5 Tesiste eko-etiketli çamaşır makinesi deterjanı kullanılıyor mu? (K)
5.6 Günlük temizlik için konsantre kimyasal temizlik ürünleri ve dozajlama sistemi kullanılıyor mu? (K)
5.7 Temizlik için doğal liflerden yapılmış mikro fiber bez kullanılıyor mu? (K)
5.8 Tesiste kimyasal içermeyen temizlik ve dezenfeksiyon yöntemleri kullanılıyor mu? (K)
5.9 Tesis yıkama ve temizleme işlemlerinde kokulu ürünler kullanılmamak için önlemler almış mı? (K)

6- Atık
KRİTERLER YORUMLAR
6.1 Tesis, atıkları ulusal mevzuata göre en az üç kategoride ayırıyor mu? (Z)

Evet ise hangi kategorilerde ayrım yapılıyor? Yorum kısmına ekleyebilirsiniz.
6.2 Ayrılan atıklar, yerel veya ulusal atık yönetim tesisleri, özel bir tesis veya tesisin kendi tesisleri tarafından ayrı olarak ele alınıyor mu? (Z)
6.3 Atıkların ayrıştırılması ve ele alınması ile ilgili talimatlar, personel için kolayca anlaşılabilir, basit bir formatta onlara aktarılıyor mu? (Z)
6.4 Yeni satın alınan pompalar ve soğutma tesisleri, CFC ya da HCFC soğutucularını kullanmamalıdır. Tüm ekipmanlar soğutucu akışkanlarının azaltılmasıyla ilgili ulusal mevzuata uyuyor mu? (Z)
6.5 Yiyecek/içecek ile ilgili tek kullanımlık sofra ürünleri kullanılıyor mu? (Z)
6.6 Tehlikeli katı ve sıvı kimyasallar güvenli bir şekilde depolanıyor mu? (Z)
6.7 Tehlikeli katı ve sıvı kimyasal atıklar onaylı bir kabul tesisine güvenli bir şekilde taşınıyor mu? (Z)
6.8 Bütün tuvaletlerde çöp kutusu bulunuyor mu? (Z)
6.9 Hijyenik nedenlerle, ulusal mevzuatlar farklı şekilde istemedikçe tek kullanımlık porsiyon halinde en fazla beş çeşit yiyecek/içecek ürünü sunuluyor mu? (Z)
6.10 Tesis, toplam atık miktarını kaydediyor mu? (K)
6.11 Sabun, şampuan ve duş jeli gibi banyo malzemeleri dispenserlerde mi sunuluyor? (Z)
6.12 Tesisteki en az beş çeşit ürün, depozitolu ürün olarak mı seçilmiş? (K)
6.13 Tesiste atıkları azaltmak ve / veya yeniden kullanmak için bir atık planı bulunuyor mu? (K)
6.14 Misafirier ve personeller, atıkları atık yönetim tesislerince işleme tabi tutulabilecek şekilde kategorilere ayırma olanağına sahip midir? (K)
6.15 Sabun, duş jeli ve şampuanın en az %75'i ulusal veya uluslararası kabul görmüş bir eko-etikete midir? (K)
6.16 Satın alınan en az beş ürün ya plastikle paketlenmemiş ya da en az %50 oranında geri dönüştürülmüş plastik içeren ambalajla paketlenmiş midir? (K)
6.17 Organik atıklardan kompost yapılıp başka amaçlar için kullanılıyor mu? (K)

7- Enerji
KRİTERLER YORUMLAR
7.1 Toplam enerji tüketimi, ez az ayda bir kez kaydediliyor ve kişi/ay bazında tablolaştırılıyor mu? (Z)
7.2 Isıtma, havalandırma ve klima kontrol sistemleri farklı şartlara göre ayarlanabilir şekilde mi çalıştırılıyor? (Z)
7.3 Tüm ampullerin en az %75’i enerji tasarruflu ve en az %50si LED olacak şekilde mi kullanılıyor? (Z)
7.4 Ocak üstü davlumbaz yağ filtreleri yılda en az bir kez temizleniyor mu? (Z)
7.5 Isıtma, havalandırma ve iklimlendirme sistemlerinin enerji verimli olması için yılda en az bir kez kontrol ediliyor ve gerekirse bakımları yapılıyor mu? (Z)
7.6 Buzdolapları, soğuk hava depoları, ısıtıcılar ve fırınlar, enerji tüketimini en aza indirecek malzemeler ile donatılmış mıdır? (Z)
7.7 Dondurucu ekipmanları düzenli olarak çözdürülüyor mu? (Z)
7.8 Tesisin odalarında soğutma ve ısıtma için standart bir sıcaklık belirlenmiş mi? (Z)

Sıcaklık değerleri nedir, yorum kısmına ekleyiniz.
7.9 Dış mekan ışıklarında gerekli olmadığında otomatik olarak kapatılacak sensörler var mı? (Z)
7.10 Tesis, en az %50 oranında yenilenebilir ve/veya eko-etiketli elektrik kullanmak için satın alıyor mu? (K)
7.11 Tesis, %100 oranında yenilenebilir ve/veya eko-etiketli elektrik kullanmak için satın alıyor mu? (K)
7.12 Tesiste ısıtma/soğutma amaçlı fosil yakıt kullanılmadığı belgelenebilir mi? (K)
7.13 Tüm pencerelerin en az %75'i ulusal/yerel düzenlemelerden de daha yüksek bir standartlarda enerji verimli midir? (K)
7.14 İşletmede yeni satın alınan elektrikli cihazların enerji verimli olmasına dikkat edilmiş midir? (K)
7.15 Her beş yılda bir harici bir enerji denetimi yapılıyor mu? (K)
7.16 Koridorlarda ve personel alanlarında hareket sensörlü ışıklandırma sistemleri bulunuyor mu? (K)
7.17 Enerji izleme için stratejik olarak önemli yerlerde ayrı elektrik ve gaz sayaçları bulunuyor mu? (K)
7.18 Tüm odaların %75’inde havalandırma ve klima sistemleri camlar açıldığında otomatik olarak devre dışı kalıyor mu? (K)
7.19 Tesiste Isı geri kazanamı için bir sistem kurulmuş mudur? (Örneğin, soğutma sistemleri, havalandırmalar, yüzme havuzları ya da atık sular için ısı kazanımı sistemleri kurulmalıdır. (K)
7.20 Tesis, elektrikli araç istasyonlarına erişim sunuyor mu? (K)
7.21 Mutfak davlumbazları giriş/çıkış kızılötesi fanlar ile donatılmış mıdır? (K)
7.22 Tesis, dış mekanlarda ısıtma ve soğutma için iklimlendirme cihazları kullanmıyor veya sadece çevre dostu araçları tercih ediyor mu? (K)
7.23 Tesis elektrik şebekesine bağlı değilse enerji verimli jeneratörler ile elektrik üretiyor mu? (K)

8- Yiyecek ve İçecek
KRİTERLER YORUMLAR
8.1 Tesisin, satın alıp kaydını tuttuğu yiyecek ve içeceklerin en az beş çeşidi organik, eko-etiketli, adil ticaret etiketli ve / veya yerel üretim olduğunu kanıtlayabiliyor mu? (Z)
8.2 Tesis nesli tükenmekte olan veya korunan türlerden ürünleri satın almadığını kanıtlayabiliyor mu? (Z)
8.3 Restoranda vejetaryen/vegan yemekler menüde yer veriliyor mu? (Z)
8.4 Tesis, gıda atıklarının miktarını azaltmak için girişimde bulunuyor mu? (Z)
8.5 Su kalitesinin yeterli standartta olduğu durumlarda konuklara musluk suyu ikram ediliyor mu? (Z) (Su kalitesi yeterli değilse bu kriter geçerli değildir.)
8.6 Tesis gıda atığı miktarının kaydını tutuyor mu? (K)
8.7 Tesis menü veya açık büfede organik, eko-etiketli adil ticaret etiketli ve / veya yerel olarak üretilen yiyecek / içecek ürünlerini menüde veya büfede belirtiyor mu? (K)
8.8 Ana yemeklerin en az %25’si vejetaryen yemek olacak şekilde sunuluyor mu? (K)
8.9 Tesis, vegan ana yemekler sunuyor mu? (K)
8.10 Tesiste kullanılan tüm yiyecek/içecek ürünlerinin en az %50'si organik, eko etiketli, adil ticaret etiketli ve/veya yerel olarak üretilen ürün özellikleri taşıyor mu? (K)
8.11 Tesis, et ve deniz ürünleri satın alırken sürdürülebilirlik etiketine sahip olmasına dikkat ediyor mu? (K)

9- İç Çevre
KRİTERLER YORUMLAR
9.1 Restoran ve tüm ortak alanlarda sigara içilmiyor olmalı veya sigara içmek için ayrılmış alanlar bulunuyor mu? (Z)
9.2 Tesisin, çalışma saatlerinde sigara içilmesine yönelik personel politikası mevcut mu? (Z)
9.3 Tesisteki iç hava kalitesi düzenli olarak izleniyor mu? (K)
9.4 Son 12 ayda başlayan ve/veya tamamlanan tadilat veya inşaat işleri varsa çevre dostu malzemeler kullanılmasına özen gösterilmiş mi? (K)
9.5 Bina yenilenmesi veya yeni bina inşası durumunda tesis, yerel kültürün otantik unsurlarını değerlendirip bünEvetinde barındırmaya özen gösteriyor mu? (K)

10- Yeşil Alanlar
KRİTERLER YORUMLAR
10.1 Organik veya doğal eşdeğeri varsa, tesiste kimyasal pestisit ve gübre kullanılıyor mu? (Z)
10.2 Yeni satın alınan çim biçme makineleri aşağıdaki özelliklere sahip mi?

Elektrikle çalıştırılmalı,
Manuel olarak sürülmeli veya
Bir eko-etiket ile ödüllendirilmiş olmalı
10.3 Bahçede su tasarrufu yapabilmek için akıllı sulama prosedürleri uygulanıyor mu? (Z)
10.4 Tesis, yerel biyoçeşitliliği korumak ve desteklemek için girişimlerde bulunuyor mu? (Z)
10.5 Tesis, yalnızca yerel flora ve fauna türlerini satın almalı ve istilacı yabancı türleri tesislerinden aktif olarak yok etmelidir. (K)
10.6 Tesisin içinde/yakınında bir meyve, bitki veya sebze bahçesi var mı? (K)

11- Kurumsal Sosyal Sorumluluk
KRİTERLER YORUMLAR
11.1 Tesis, çevre, sağlık, güvenlik ve çalışma alanları dahil olmak üzere ilgili tüm uluslararası, ulusal ve yerel mevzuata uyduğunu teyit edebilir mi? (Z)
11.2 Tesiste, çocuk işçi çalıştırmaktan kaçınılıyor mu? (Z)
11.3 Bitki ve hayvanlar, tarihi ve arkeolojik eserler, yasanın izin verdiği durumlar dışında satılmamalı, ticaret konu olmamalı ve sergilenmemelidir. (Z)
11.4 Tesis, özel ihtiyaçları olan insanlar için imkan sağlıyor mu? (K)
11.5 Tesis, kadınlar ve yerel azınlıkların istihdamında (yönetim pozisyonları dahil) adil bir tutum uyguluyor mu? (K)
11.6 Tesis, en az iki çevresel veya sosyal topluluk geliştirme faaliyetini aktif olarak destekliyor mu? (K)
11.7 Tesis, yerel küçük girişimcilere bölgenin doğasına, tarihine ve kültürüne dayanan sürdürülebilir ürünler geliştirmek ve satmak için imkan sağlıyor mu? (K)
11.8 Tesis evcil veya vahşi hayvanları içeren eğlence sunuyor mu? (K)
11.9 Tesis, hayvanları tesislerinde tutuyorsa, hayvan refahı yönergelerine uyuyor mu? (K)
11.10 Tesisin, sürdürülebilir bir satın alma politikası var mı? (K)
11.11 Tesis, kullanmadığı malzemeleri toplayıp bir yardım kurumuna veriyor mu? (K)

12- Yeşil Aktiviteler
KRİTERLER YORUMLAR
12.1 Yakındaki parklar, peyzaj ve doğa koruma alanları hakkında bilgiler misafirlere sunuluyor mu? (Z)
12.2 Tesis bulunduğu destinasyonda sorumlu turist davranışını teşvik ediyor mu? (K)
12.3 Tesis, sürdürülebilir kalkınma, çevre ve doğa hakkında farkındalık yaratmak için bünEvetinde veya çevresinde faaliyetler yapıyor mu? (K)

13- İdare ve Yönetim
KRİTERLER YORUMLAR
13.1 Tesis tarafından üretilen veya sipariş edilen baskı kağıdı, zarf ve basılı malzeme alımlarının en az %75'i eko-etiketli veya çevre yönetim sistemi olan bir şirket tarafından üretiliyor mu? (Z)
13.2 Tesis, tedarikçilerini sürdürülebilirlik taahhütleri hakkında bilgilendirip ve tedarikçilerini de aynı sürdürülebilirlik taahhütlerini takip etmeye teşvik ediyor mu? (Z)
13.3 Tesis, tedarikçilerinin en az% 75'inin eko sertifikalı olmasını, yazılı bir çevre politikasına sahip olmasını ve / veya sürdürülebilir kalkınmayı taahhüt etmesini sağlıyor mu? (K)
13.4 Çamaşırhane hizmeti dışarıdan bir şirketten sağlanıyorsa, bu şirketin tesise en çok 100 km mesafede bulunması gerektiği biliniyor mu? (K)
13.5 Yeni satın alınan dayanıklı ürünlerin en az %75’I eko-etiketli veya çevre yönetim sistemi uygulayan bir şirket tarafından üretilmiş mi? (K)
13.6 Tesis, ikinci el dayanıklı tüketim malları satın alıyor mu? (K
13.7 Tesiste çevre dostu motorlu araçlar kullanılıyor mu? (K)
13.8 İşletmeye giren araçlar iki dakikadan fazla rölantide çalışmamasına özen gösteriliyor mu? (K)
13.9 Çevre dostu taşıma araçlarının kullanımı için personel teşvik ediliyor mu? (K)

5- Ekler Listesi

Belgeler kontrol listesi

Zorunlu (Z) kriterler ile ilgili belgeler eklenmelidir. Tesisin ilgili kriterlere uygun olması halinde kılavuz (K) kriterleri ile ilgili belgeleri sunması gereken belgeler de ekte sunulmaktadır.



KRİTERLER DÖKÜMAN
Tesisin Turizm İşletme Belgesi (Z)
Sürdürülebilirlik Yöneticisinin imzalamış olduğu taahhütname (Z) Taahhütname için tıklayınız.
1.2 Sürdürülebilirlik politikası (Z)
1.3 Önümüzdeki dönem için yıllık eylem planı (Z) Yıllık eylem planı örneği için tıklayınız.
1.3 Geçen yıla ait yıllık eylem planı ve yapılan faaliyetlerin göstergesi (Z) (Yalnız yenileme başvurusu yapan tesisler için)
1.5 Çalışılan yerel paydaşlarla ilgili iş birliği kanıtları, anlaşma, fatura bilgileri (Z) (İlgili paydaşlar (en az iki tür paydaş seçilir) sivil toplum kuruluşu, yerel topluluk grupları, yerel yetkililer, yöre sakinleri, okullar, tedarikçiler vb. olabilir.)
1.6 Karbon ayak izi verileri (toplam ton, misafir odası başına kg ve geçen yılın toplantı saati başına kg) (Z) (Yalnız yenileme başvurusu yapan tesisler için)
2.3 Personel, çevresel ve diğer sürdürülebilirlik konularında (su, enerji, atık, hava kalitesi, temizlik, yiyecek ve içecek, döngüsel ekonomi ilkeleri: yeniden kullanma, geri dönüştürme, yerel biyoçeşitlilik sorunları vb. konularda yapılan eğitimler ile ilgili katılımcı imza listesi ya da alınan sertifikalar (Z)
3.2 Yeşil Anahtar hakkında misafirler için bilgi materyali (Z) (Yalnız yenileme başvurusu yapan tesisler için)
3.4 Tesisin sürdürülebilirlik girişimleri hakkında misafirler için bilgi materyali (Z) (Yalnız yenileme başvurusu yapan tesisler için)
3.6 Toplu taşımaya yönlendirici dokümanların örneği (Z)
3.7 Geri Bildirim anketi örneği (K)
4.1 Geçen yılın aylık su tüketimi (Z)
4.8 Tesisin mevcut bir kanalizasyon sistemine bağlı olduğuna dair yerel makamlardan veya diğer sorumlu kuruluştan alınan onay (Z)
4.9 Yeni satın alınan bulaşık ve çamaşır makineleri, geleneksel tip ev aletleri midir (Z)
5.1
5.2
Nevresimlerin/ havluların istek üzerine değiştirileceği konusunda odalarda konuklara yönelik bilgilendirici işaretler/dokümanlar görseller (Z)
5.3 Eko-etiket göstergesi olan tüm günlük temizlik ürünlerinin listesi. (Tüm tedariğin %75’i (Z)
5.5 Kağıt havlular, yüz mendilleri ve tuvalet kağıtları, klorinle (optik beyazlatıcı) beyazlatılmış kağıt içermemeli veya bu konuda eko-etikete sahip olduğuna dair firma yazısı (Z)
5.9 Fiber bez alındığına dair fatura veya fiber bez satın alınan firmadan yazı (K)
6.1 Toplanan farklı atık türleri hakkında bilgi (atık kabul tesislerinin fotoğrafı veya diğer kanıtlar) (Z)
6.4 Yeni satın alınan pompalar ve soğutma tesisleri CFC ve HCFC soğutucularının kullanılmadığına dair belge (Z)
6.10 Geçen yılın atıklarının aylık kaydı (Z)
7.1 Geçen yılın aylık enerji tüketimi(Z)
7.4 Ocak üstü davlumbazların yağ filtrelerinin yılda en az bir kez temizlendiğine dair belge haftada bir yapılan temizlenmesine ait tutulan çizelge (Z)
7.5 Isıtma, havalandırma ve iklimlendirme sistemlerinin düzenli olarak temizlendiği ve bakımı yapıldığına dair çizelge (Z)
7.8 Satın alınan mini-barların günde 1kwh dan az enerji tükettiğine dair 12 ay için tutulmuş veri kaydı (Z)
7.9 Boş odalardaki elektrikli aletlerin kullanımı ile ilgili politika gerekmektedir (Z)
7.10 Tesis odalarında soğutma ve ısıtma için standart bir sıcaklık olduğuna dair bilgi (Z)
7.11 Tesisin misafir odalarında enerji tasarruflu aletlerin kullanıldığını gösteren belge (Z)
8.1 Organik, eko etiketli, adil ticaret etiketli ve/veya yerel olarak üretilmiş en az beş yiyecek/içecek ürününün listesi (Z)
8.6 Geçen yılın gıda atıklarının aylık kaydı (K)
9.1 Restoran ve tüm ortak alanlarda sigara içilen ve içilmeyen alanlarda bulunan görsel uyarıların bir örneği (Z)
11.1 Tesis, çevre, sağlık, güvenlik ve çalışma alanları dahil olmak üzere ilgili tüm uluslararası, ulusal ve yerel mevzuata uyduğunu teyit edecek belgeler sunar (Z)
12.1 Tesiste veya yakın çevresinde yer alan yeşil alan, park ve doğa koruma alanları hakkında bilgi (Z)
13.2 Tesis tarafından üretilen veya sipariş edilen baskı kağıdı, zarf ve basılı malzeme alımlarının en az %75'i eko-etiketli veya çevre yönetim sistemi olan bir şirket tarafından temini (Z)

Yeşil Anahtar Katılım Payı;

Yeşil Anahtar Ödülü’ne ilişkin Ulusal Koordinasyona ödenen katılım payı; bayrak,sertifika, plaket giderleri ve yürütülen hizmetlerin karşılığı olarak;

2022 Başvuruları için:

Restoran kategorisi: 2.400 TL+KDV(%18)

Otel kategorisi: 2.400 TL+KDV(%18)‘den az olmamak üzere;
Oda başına 12,50 TL+KDV(%18)
Oda sayısı 1500 ve üzerinde olan zincir otellerde ise, oda başına 10,60 TL+KDV(%18)
Tesis’in Mavi Bayrak Ödülü var ise, oda başına 8,70 TL+KDV(%18) ’ yi TÜRÇEV’in banka hesabına yatırmanız, dekontu ve fatura bilgilerinizi mail ile göndermeniz beklenmektedir.

Not: Ulusal Jüri’de tesisinizin Yeşil Anahtar Ödülü için yeterli bulunmaması halinde yatırmış olduğunuz katılım payı bir hafta içinde iade edilecektir. Ancak Ödül almaya hak kazanan tesislerin açıklanmasından sonra her ne nedenle olursa olsun tesisinizin Yeşil Anahtar Ödülü’nden vazgeçmesi halinde katılım payı iade edilmeyecektir.

TÜRÇEV İktisadi İşletmesi
Akbank-Tandoğan Şubesi

IBAN TL: TR56 0004 6003 9588 8000 2070 41

Yeşil Anahtar Ödülü’ne ilişkin Uluslararası Koordinasyonun belirlemiş olduğu katılım payı ücret bilgileri için tıklayınız.



Kişisel Verilerin Korunması Hakkında Bilgilendirme Metni'ni Okudum
Bu formu doldururken insanlar ile ilgili herhangi bir kişişel bilgi göndermeniz durumunda, bunu yapmaya yetkili olduğunuzu ve bilgileri Kişişel Verilerin Korunması Hakkında Bilgilendirme Metni'nde belirtilen Gizlilik Politikasına uygun olarak kullanmamıza izin verdiğinizi beyan etmiş olursunuz.